Feb 23 2018

Διδακτική επίσκεψη στο Μουσείο Συναισθημάτων

 (« ΜΥΡΤΙΛΛΟ» – ΜΟΥΣΕΙΟ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ)
Στις 9 /2/2018 το σχολείο μας πραγματοποίησε διδακτική επίσκεψη στην Αθήνα με τη συμμετοχή τριών τμημάτων της Γ΄ τάξης (Γ2, Γ3, Γ4). Η εκδρομή προγραμματίστηκε στα πλαίσια της Νεοελληνικής Γλώσσας (Ενότητα 6η), ενώ ταυτόχρονα ικανοποιούσε και τους στόχους ενός προγράμματος για τον εθελοντισμό , στο οποίο συμμετέχει ομάδα μαθητών της Γ’ τάξης.
Οι μαθητές/τριες επισκέφθηκαν αρχικά την κοινωνική συνεταιριστική επιχείρηση «Myrtillo», στην οποία εργάζονται άτομα από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες. Τα παιδιά παρακολούθησαν εκπαιδευτικό πρόγραμμα, με σκοπό να εξοικειωθούν με θέματα που άπτονται της διαφορετικότητας, του εθελοντισμού και της προσφοράς στον συνάνθρωπο. Τα παιδιά έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την πρωτοβουλία αυτή, πήραν συνεντεύξεις από εργαζόμενους και δεσμεύτηκαν να ενισχύσουν έμπρακτα την προσπάθεια της επιχείρησης κάνοντας γνωστό το έργο της με τη συνδρομή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Η επόμενη στάση μας ήταν στο Μουσείο Συναισθημάτων, κοντά στο λόφο του Φιλοπάππου, όπου οι μαθητές/τριες συμμετείχαν σε εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο «Στο παλάτι του θυμού». Οι εμψυχώτριες του μουσείου χώρισαν τα παιδιά σε τρεις ομάδες και με τη διακριτική τους καθοδήγηση , μέσα από την αλληλεπίδραση με τα διαδραστικά εκθέματα του Μουσείου, τα βοήθησαν να αποκτήσουν μεγαλύτερη επίγνωση για το συναίσθημα του θυμού και να ανακαλύψουν δημιουργικούς τρόπους για να το αντιμετωπίζουν.
Οι στόχοι της εκπαιδευτικής αυτής επίσκεψης ήταν να μάθουν τα παιδιά να «αγκαλιάζουν» το διαφορετικό και να το αποδέχονται ως μια ευχάριστη πρόκληση της ζωής στην προσπάθειά του καθενός από εμάς να ανακαλύψει τον Άλλο. Επιπλέον, να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές/τριες πως ο θυμός, το συναίσθημα που τόσο δυναμιτίζει τις ανθρώπινες σχέσεις, πυροδοτείται από διάφορες αιτίες τις οποίες πρέπει να σκύψουμε βαθιά μέσα μας για να τις ανακαλύψουμε. Τέλος, να ενθαρρυνθούν τα παιδιά ώστε να μετουσιώσουν δημιουργικά ένα δυσάρεστο συναίσθημα – όπως ο θυμός – προκειμένου να διαφυλάσσουν την εσωτερική τους ισορροπία αλλά και τις σχέσεις τους με τους συνανθρώπους τους. Μετά από συζήτηση που έγινε με τους μαθητές μας σχετικά με τις εντυπώσεις τους από τα δύο προγράμματα, θεωρούμε πως οι στόχοι της επίσκεψης επιτεύχθηκαν σε σημαντικό βαθμό.
Οι καθηγήτριες
Θεοδωράτου Ευγενία (αρχηγός)
Ρέλλου Βιολέτα
Τριανταφύλλου Αντιγόνη

Feb 07 2018

ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑΣ Α’ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ

Ενημερώνουμε τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών-τριών μας ότι τη Δευτέρα 12 Φεβρουαρίου και ώρα 12.00 μ.μ. θα δοθούν οι βαθμοί του Α’ τετραμήνου.Θα προηγηθεί ενημέρωση στις 11.30 π.μ.

Jan 03 2018

Πολλές ευχές…

Dec 17 2017

Διδακτική επίσκεψη στο Ιστορικό-Λαογραφικό Μουσείο Κορίνθου

Την Τρίτη 12 Δεκεμβρίου 2017 η Α’ τάξη επισκέφτηκε το Ιστορικό – Λαογραφικό Μουσείου Κορίνθου, Β. Πετρόπουλου – Παν. Γαρταγάνη και παρακολούθησε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο: «Ο μαγικός σπόρος» στα πλαίσια του μαθήματος της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας . Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε σε δύο φάσεις- ομάδες: α) Α1, Α2 με συνοδούς καθηγήτριες την κα. Θεοδωράτου Ευγενία και την κα Διαμαντοπούλου Ιωάννα, β)Α3, Α4 με συνοδούς καθηγήτριες την κα Γκότση Ειρήνη και την κα Παπαντωνίου Γεωργία.

Με την άφιξη τους στο Μουσείο οι μαθητές αρχικά θαύμασαν το ιδιαίτερης ομορφιάς κτίριο του, το οποίο το κτίσθηκε με βάση τα αρχιτεκτονικά σχέδια του Ακαδημαΐκού Σόλωνος Κυδωνιάτη και οι δαπάνες καλύφθηκαν κατεξοχήν από την ιδρύτρια, την οποία βοήθησε οικονομικά και ηθικά το Υπουργείο Πολιτισμού. Στη συνέχεια, αφού οι υπεύθυνες του Μουσείο καλωσόρισαν τους μαθητές, ξεκίνησε το πρόγραμμα.
Το πρόγραμμα διαπραγματεύεται το πιο πολύτιμο αγαθό της καθημερινότητας, το ψωμί, το οποίο αποτελεί αναντικατάστατο καταναλωτικό αγαθό, αφορμή και λόγο συγκέντρωσης της οικογένειας γύρω από το τραπέζι, αντικείμενο εργασίας, βασικό άξονα μεγάλων εορτών και θρησκευτικών εθίμων, ενώ παραμένει κοινό για όλους τους πολιτισμούς και λαούς του κόσμου, Στο πρόγραμμα αυτό, οι μαθητές έμαθαν για τους διαφορετικούς σπόρους από τους οποίους μπορούμε να παρασκευάσουμε ψωμί, καθώς και τις βασικές μεθόδους και στάδια παραγωγής στα παλαιά και νεότερα χρόνια. Μέσα από πλούσιο οπτικοακουστικό υλικό περιηγηθήκαν σε διάφορες περιοχές και εξερεύνησαν τα διάφορα έθιμα, παραδόσεις αλλά και γνώσεις που χρειάζονται για τη προετοιμασία του ψωμιού, ώστε να εκτιμήσουν την αξία και συμβολική σημασία του σε καιρούς ειρήνης, αλλά και πολέμου και ανέχειας. Στη συνέχεια του προγράμματος, κατασκεύασαν επιστρατεύοντας τη φαντασία και την καλλιτεχνική τους διάθεση ένα πρακτικό ημερολόγιο των τεσσάρων εποχών με θεματολογία εμπνευσμένη από τους σπόρους και τη φύση, το ψωμί και τις παραδόσεις που το αγκαλιάζουν. Τέλος παρακολουθήσαν ένα πολύ ενδιαφέρον βίντεο για το ψωμί της Αρμενίας.
Ήταν μια πολύ ευχάριστη και εποικοδομητική επίσκεψη, που χάρισε στα παιδιά πολλές γνώσεις για την << ουσία της ζωής >>, το ψωμί.
Ευχαριστούμε πολύ το υπεύθυνο προσωπικό του Μουσείου για τη φιλοξενία του και για τις γνώσεις που μας προσέφερε για τον θεμέλιο λίθο της διατροφής μας, το ψωμί.

Dec 13 2017

Διδακτική επίσκεψη στο Βυζαντινό Μουσείο

Ένα ταξίδι στη βυζαντινή ιστορία αλλά και στην ελληνική μυθολογία πραγματοποίησαν  σαράντα τέσσερις μαθητές της Β΄ γυμνασίου πριν από λίγες μέρες στο πλαίσιο της διδακτικής επίσκεψης που έγινε στην Αθήνα την Τρίτη  24/10/2017.

Επισκεφθήκαμε λοιπόν πρώτα το Βυζαντινό και Χριστιανικό μουσείο όπου παρακολουθήσαμε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Από τα αρχαία χρόνια στα Βυζαντινά». Ο εξαίρετος ξεναγός μας μας έδωσε την ευκαιρία να κάνουμε ευφάνταστες συγκρίσεις και αναγωγές από τη βυζαντινή στην αρχαία ελληνική τέχνη με παραστατικό τρόπο. Μια ομάδα συμμαθητών μας ασχολήθηκε με τον κόσμο των Βυζαντινών, όπου παρατηρήσαμε νομίσματα, σύμβολα της γλυπτικής τέχνης , βυζαντινές εικόνες και αντικείμενα λατρευτικής αλλά και καθημερινής χρήσης . Στη συνέχεια ατενίσαμε για λίγο τους υπέροχους κήπους του Βυζαντινού μουσείου και κατευθυνθήκαμε προς το μουσείο της Ακρόπολης. Εκεί περιηγηθήκαμε χωρισμένοι σε δυο ομάδες στην περιοδική έκθεση «Ένας κόσμος συναισθημάτων». Μέσα από αγάλματα, επιτύμβιες στήλες και αγγειογραφίες συγκεντρωμένα από διάφορα μουσεία του κόσμου ξαναθυμηθήκαμε στιγμές της ελληνικής μυθολογίας και κατανοήσαμε τη διαχρονικότητα των ανθρώπινων συναισθημάτων. Ακολούθησε   το απαραίτητο κολατσιό στο εστιατόριο του μουσείου με θέα το βράχο της Ακρόπολης  και με τη μουσική συνοδεία μιας χρυσής άρπας και φυσικά δεν έλειψε και το ομαδικό παιχνίδι που μας χάρισε πλούσιο κέφι και ζωντάνια. Συνοδοί μας στην όμορφη εκδρομή μας ήταν οι καθηγήτριες κ. Γκότση Ειρήνη, κ. Μπάκουλη Μαργαρίτα, κ. Ρέλλου Βιολέττα και κ. Δρίτσα Κων/να.

Dec 11 2017

Συμμετοχή στην εκδήλωση “Εγώ και συ Μαζί”

Όταν συναντάς το διαφορετικό……
Την Δευτέρα 4 Δεκεμβρίου το σχολείο μας συμμετείχε στην εκδήλωση που διοργανώθηκε στο Κλειστό Γυμναστήριο Λουτρακίου με αφορμή την παγκόσμια ημέρα ανθρώπων με ειδικές ανάγκες (ΑΜΕΑ).Ομολογώ πως ήταν μία υπέροχη κίνηση, να λάβουμε μέρος σε μία εκδήλωση τέτοιου είδους και σε συνεργασία με άλλα σχολεία και ΕΕΕΕΚ της ευρύτερης περιοχής. Το γεγονός πως ήμασταν εκεί, δίπλα σε αυτά τα παιδιά, που σταθήκαμε θεατές στις δραστηριότητές τους, που επευφημήσαμε τις επιτυχίες τους γέμισε την ψυχή τους με ευτυχία για την οποία τρανή απόδειξη ήταν το πλατύ χαμόγελο χαραγμένο στα πρόσωπά τους. Και έπειτα, όταν χορέψαμε όλοι μαζί, πάλι η καλή διάθεση που υπήρχε στο χώρο εισχώρησε μέσα τους, αφήνοντας τα βλέμματά τους καρφωμένα πάνω μας. Από τους πιο απαιτητικούς θεατές όπου έπρεπε να δώσουμε το καλύτερό μας εαυτό για να τους ικανοποιήσουμε. Κι όμως τον δώσαμε, αφού εμπνευστήκαμε και εμείς οι ίδιοι από την προσμονή τους για το θέαμα. Η στιγμή της απόλυτης ευχαρίστησης ήρθε όταν τους μοιράσαμε τα δώρα που με αγάπη και μεράκι τους είχαμε ετοιμάσει. Ένα παζλ με ευχές, μερικές χριστουγεννιάτικες κατασκευές και σοκολατάκια όπως και η ευθυμία των παιδιών που τους τα μοίρασαν έφτασαν για να συμπληρώσουν το τελευταίο κομμάτι της έντονης χαράς τους εξαιτίας αυτής της συνάντησης.
Εμείς, χαζεύαμε την ομορφιά που απλωνόταν μπροστά στα μάτια μας, να δίνεις για να κάνεις τον άλλο χαρούμενο και χωρίς να περιμένεις αντάλλαγμα, να προσφέρεις με ανιδιοτέλεια, ΝΑ Η ΟΜΟΡΦΙΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ!
          Από τη μαθήτρια Τσιαμάκη Γεωργία, Γ3

 

Dec 11 2017

Εκπαιδευτική Επίσκεψη στο Ναύπλιο

Την Τρίτη 23 Νοεμβρίου 2017 επισκεφτήκαμε με τα τμήματα Α1, Α2 και Α3 του σχολείου μας το Ναύπλιο σε μία προγραμματισμένη εκπαιδευτική επίσκεψη, για να παρακολουθήσουμε το πρόγραμμα του Πελοποννησιακού Λαογραφικού Ιδρύματος «Το Ναύπλιο στον 19ο αιώνα», καθώς και την έκθεση με έργα του ζωγράφου Θεόφιλου, που διοργανώνει η τράπεζα Alpha Bank. Συνοδοί καθηγήτριες ήταν η κα Παπαντωνίου, η κα Μπάκουλη, η κα Γκότση και η κα Διαμαντοπούλου.
Ξεκινήσαμε το πρωί από το προαύλιο του σχολείου μας και στις 9.20 φτάσαμε στην Πύλη ξηράς. Εκεί, μας περίμενε η υπεύθυνη του προγράμματος και στη συνέχεια χωριστήκαμε σε 2 γκρουπ των 25 ατόμων. Το πρώτο γκρουπ ξεκίνησε αμέσως την περιήγηση σε σημαντικά μνημεία της πόλης του Ναυπλίου, όπως τα σπίτια στα οποία διέμεναν οι αντιβασιλείς του Όθωνα, την εκκλησία του Αγίου Σπυρίδωνα, όπου σκοτώθηκε ο Ιωάννης Καποδίστριας, την πλατεία Συντάγματος του Ναυπλίου, από την οποία ξεκίνησε μία προσπάθεια να δοθεί σύνταγμα στο νεοσύστατο ελληνικό κράτος. Θαυμάσαμε το κτίριο στο οποίο βρίσκεται σήμερα το Πολεμικό μουσείο Ναυπλίου, αλλά και το Αρχαιολογικό Μουσείο της πόλης του Ναυπλίου, ενώ παρατηρήσαμε πολλά νεοκλασικά, διατηρητέα κτίρια. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά τζαμιά, αλλά και κρήνες του 19ου αιώνα με τουρκικές επιγραφές, να γνωρίσουν θρύλους και προσωπικότητες εκείνης της εποχής. Τέλος, επισκεφτήκαμε το Λαογραφικό μουσείο, όπου παρατηρήσαμε το γραφείο του Ιωάννη Καποδίστρια, ενδυμασίες από πολλές περιοχές της Πελοποννήσου, με αποτέλεσμα να μπορέσουμε να ανασυνθέσουμε την ατμόσφαιρα των προηγούμενων αιώνων. Μάλιστα, οι μαθητές έκαναν εκεί μία σχετική εργασία, στην οποία πρόσθεσαν ονόματα περιοχών που επισκέφτηκαν σε ένα χάρτη της πόλης.
Αμέσως μετά επισκεφτήκαμε την έκθεση με έργα του Θεόφιλου στον καλαίσθητο και φιλόξενο κτίριο της Alpha Bank. Η υπεύθυνη του μουσείου αρχικά μας μίλησε για τη γενέτειρα του ζωγράφου, τις επιρροές του, τη μόρφωσή του, καθώς και τα παιδικά του χρόνια. Αναφέρθηκε στα ταξίδια που έκανε στο Βόλο, τη Σμύρνη, αλλά και την Αθήνα. Συγκρίναμε μεταξύ τους διάφορους ζωγραφικούς πίνακες με παραπλήσια έργα, συζητήσαμε για τις πηγές της έμπνευσής του και παρατηρήσαμε προσεκτικά λεπτομέρειες των έργων του, αλλά και της τεχνοτροπίας του. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να θαυμάσουν αντίτυπα ζωγραφικών έργων, όπως «Ο Κυνηγός», Ο «Ιππόδρομος του Φαλήρου», ενώ στο τέλος μπόρεσαν να δουν από κοντά το πρωτότυπο έργο « Ο Δυσσεύς», παρατηρώντας με προσοχή την απαράμιλλη τέχνη του και αφήνοντας στα παιδιά τις καλύτερες εντυπώσεις!

Dec 06 2017

Van Gogh Alive:Επίσκεψη στο Μέγαρο Μουσικής

Την Πέμπτη 30-11-2017 οι μαθητές της Β’ Γυμνασίου επισκέφτηκαν την έκθεση –αφιέρωμα στον Ολλανδό ζωγράφο Vincent Van Gogh,που φιλοξενείται στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
Η πρωτοποριακή αυτή multimedia έκθεση με 3000 πίνακες, σχέδια και κινούμενες εικόνες, που προβάλλονται παντού, αποτελεί ένα φαντασμαγορικό πολυθέαμα που παρουσιάζει το συνολικό έργο του ζωγράφου,αφηγείται την ιστορία του,διεισδύει στα συναισθήματα και τις σκέψεις του,περιγράφει το πολιτισμικό και κοινωνικό περιβάλλον όπου ο ζωγράφος μεγαλούργησε και δημιουργεί έναν νέο τρόπο προσέγγισης της τέχνης και μια ουσιαστική,αλησμόνητη εμπειρία ,εκπαιδευτική και διασκεδαστική ταυτόχρονα.

Aug 17 2017

Ο κουρέας της Σεβίλλης

Το Σάββατο 25 Φεβρουαρίου μαθητές του σχολείου μας παρακολούθησαν την όπερα «Ο Κουρέας της Σεβίλλης» του Τζοακίνο Ροσσίνι,ένα από τα πιο αγαπημένα έργα του ελληνικού κοινού ,που επέστρεψε στην Εθνική Λυρική Σκηνή μέσα από τη σκηνοθετική ματιά του Φραντσέσκο Μικέλι .Οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να «γνωρίσουν» έναν σύγχρονο, ανατρεπτικό Κουρέα,αφού ο σκηνοθέτης επιχείρησε να φέρει την ιστορία του Φίγκαρο στην ψηφιακή εποχή, φωτίζοντας τον -μεταξύ ονείρου και πραγματικότητας- κόσμο της Ροζίνας. Το έργο δε χρειάζεται συστάσεις. Η πνευματώδης, σβέλτη και ιδιαίτερα μελωδική μουσική ντύνει μια σειρά από κωμικές καταστάσεις, καθώς ο κουρέας Φίγκαρο βοηθά τον κόμη Αλμαβίβα να παντρευτεί την όμορφη Ροζίνα, η οποία κατοικεί με τον ηλικιωμένο προστάτη της Δόκτορα Μπάρτολο, που την προορίζει για τον εαυτό του.Η μελωδία,ο ρυθμός,η αρμονία της εμπνευσμένης μουσικής του Ροσσίνι συνεπήραν τα παιδιά μεταφέροντάς τα στον κόσμο του Κουρέα,έναν κόσμο ηδονιστικό, κυνικό, γεμάτο εγωπαθείς ανθρώπους, όπως ακριβώς το κοινωνικό εκείνο περιβάλλον στο οποίο έζησε ο Ροσσίνι στην καθημερινότητα της νιότης του στην Ιταλία. Το χρήμα κινεί τα πάντα: ο Αλμαβίβα πληρώνει τους κανταδόρους, δωροδοκεί δύο φορές τον Ντον Μπαζίλιο και αμείβει γενναιόδωρα τον Φίγκαρο, ο οποίος εξηγεί πόσο καλύτερα λειτουργεί και μόνον στην ιδέα του χρυσού. Διακόσια χρόνια αργότερα, είναι πασιφανές πως λίγα πράγματα έχουν αλλάξει στον κόσμο…

* Μέσα στο διάστημα των 200 ετών ο Κουρέας της Σεβίλλης, έχει καταφέρει να καταγράφεται ως ίσως η δημοφιλέστερη κωμική όπερα όλων των εποχών και σίγουρα ως μια από τις πλέον απολαυστικές όλων.

Jun 26 2017

Το βίντεο του προγράμματος “Αγωγή στη Συγχώρηση”


Στο πλαίσιο εκπαιδευτικού προγράμματος σε συνεργασία με το Παν/μιο του Μadison του Winsconsin “Αγωγή στη συγχώρηση” και υπεύθυνη την κα Πέλη Γαλίτη. Το βίντεο κάνει μια αγαπητική και συγκινητική διαδρομή σε όλη την ελληνική ιστορία για να καταδείξει το εύρος και το βάθος της ελληνικής ψυχής….

Older posts «