1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΟΡΙΝΘΟΥ

Παγκόσμια ημέρα βιβλίου

Απρ 202423
IMG ce67a0f46ff0c8a07722c13e38aa7246 V

 

🥀Παγκόσμια Ημέρα          Βιβλίου

«…Και τι δεν θα ‘δινα

για να ‘μουνα βιβλιοπώλης

σε Μικρό Βιβλιοπωλείο!

Όταν μπαίνω μέσα σ’ ένα τέτοιο μικρό… σκέφτομαι καλύτερα.

Ταιριάζω ομορφότερα

τις λέξεις και τις σκέψεις μου.

Ορέγομαι τα διαβάσματα

που θα κάνω.

Ακούω και θυμάμαι.

Μιλάω και συζητάω.

Μαθαίνω και μόνο που βρίσκομαι εκεί μέσα.

Απολαμβάνω από πριν διαβάσματα που δεν έχω κάνει ακόμα και απολαμβάνω ξανά διαβάσματα που έχω κάνει προ πολλού.

Με λίγα λόγια, γίνομαι άλλος άνθρωπος.

Κι αυτός ο άλλος άνθρωπος μ’ αρέσει πιο πολύ…»

[Τμήμα δανειστικής βιβλιοθήκης 1ου Γυμνασίου Κορίνθου,

Απόσπασμα από το άρθρο της Μαρίας Αγγελίδου ”Το μικρό βιβλιοπωλείο.”]

από κάτω από: ΑΡΧΙΚΗ, Εκδηλώσεις - Εορτασμοί, ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Παγκόσμια ημέρα βιβλίου    

Πoλυήμερη εκπαιδευτική επίσκεψη στην Πράγα, 4-9 Απριλίου 2024

Απρ 202421

IMG 8e02d63955db98b929cf83eb6af7b40b VIMG f8dfcffef64eaf10adfd2f8c283d7a7e V IMG 97b8834ac477d9e041f4c196ed8bcac0 V IMG 603f4e5409eda82e3078705a747e056d V IMG bf743f3ef45faae79ccd123e03c8667e V   Σε συνέχεια της συνεργασίας του 1 ου Γυμνασίου Κορίνθου με το Τμήμα Ελληνικών Σπουδών του Gymnázium Na Vítězné pláni (GVP),το σχολείο μας ανταποκρίθηκε στην πρόσκλησή του και πραγματοποίησε πολυήμερη εκπαιδευτική επίσκεψη στην Πράγα -Τσεχία, από 4 έως 9 Απριλίου 2024.
Από τις πιο σημαντικές στιγμές μας στην Πράγα ήταν η επίσκεψή μας στο τσέχικο σχολείο, όπου δόθηκε στους /στις μαθητές /τριές μας η δυνατότητα να ξεναγηθούν στους λειτουργικούς του χώρους, να βιώσουν τους κανονισμούς και τον τρόπο λειτουργίας του, να παρακολουθήσουν και να συμμετέχουν στη διδασκαλία, να ενημερωθούν για το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην Τσεχική Δημοκρατία, να γνωριστούν, να αναπτύξουν διαπροσωπικές σχέσεις και να αλληλεπιδράσουν τόσο σε εκπαιδευτικό και πολιτισμικό επίπεδο, όσο και σε ψυχοσυναισθηματικό και κοινωνικό.
Επίσης, στο πλαίσιο των Μορφωτικών Προγραμμάτων, που έχουν συναφθεί μεταξύ των δύο χωρών και που προβλέπουν, μεταξύ άλλων, εκατέρωθεν ανταλλαγές στον εκπαιδευτικό, επιστημονικό και πολιτιστικό τομέα, οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να επισκεφτούν Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας, όπως το Τμήμα της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου του Καρόλου στο Πίλσεν. Η επίσκεψη αυτή, που περιελάμβανε μεταξύ άλλων την παρουσίαση ιατρικών περιστατικών με τη μέθοδο της προσομοίωσης, ενεργοποίησε το ενδιαφέρον των μαθητών /τριών σχετικά με τον επαγγελματικό τους προσανατολισμό και αποτέλεσε μία ξεχωριστή στιγμή στη διάρκεια του ταξιδιού μας.
Η φιλοξενία μαθητών /τριών μας από Τσέχους μαθητές, καθώς και η συμμετοχή όλων – Ελλήνων και Τσέχων μαθητών /τριών, φιλοξενούμενων και μη – στις προκαθορισμένες δραστηριότητες του ημερησίου προγράμματος υπήρξαν βασικοί συντελεστές στην επιτυχία της δράσης μας, ώστε με την ολοκλήρωση της εκπαιδευτικής μας επίσκεψης, να είναι κοινή η διαπίστωση ότι οι συνθήκες συνεργασίας, η άμεση επαφή, η παρατήρηση και η ενεργή συμμετοχή, η αλληλεπίδραση, η σύγκριση της καθημερινής ζωής, των συνηθειών, των εκφράσεων και του πολιτισμού των δύο χωρών αποτέλεσαν μία ανεκτίμητη βιωματική εμπειρία για μαθητές και εκπαιδευτικούς.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, σε συνέχεια της συνεργασίας μας, οι Τσέχοι μαθητές του Τμήματος Ελληνικών Σπουδών θα έρθουν τέλος Ιουνίου στην Κόρινθο και θα συμμετέχουν στα Νέμεα 2024,  για να ζήσουν την εμπειρία της αναβίωσης των αγώνων και του Ολυμπιακού πνεύματος, ολοκληρώνοντας βιωματικά την ακαδημαϊκή και ιστορική τους γνώση για την Αρχαία Ελλάδα.

 Ευχαριστούμε πολύ την κ. Ανδρόνικα Τσιόλα, υπεύθυνη του τμήματος Ελληνικών Σπουδών του Gymnázium Na Vítězné pláni (GVP), για την πολύτιμη συμβολή της στην επιτυχία της εκπαιδευτικής μας επίσκεψης, τα μέλη της παιδαγωγικής της ομάδας, τις οικογένειες υποδοχής που φιλοξένησαν τους μαθητές /τριές μας, τους Τσέχους μαθητές για τη διακριτική παρουσία και τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμά μας και ιδιαίτερα τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών /τριών μας για την εμπιστοσύνη και την αμέριστη στήριξή τους.
Θερμές ευχαριστίες αξίζουν στον κ.Ουλή Ιωάννη, πατέρα μαθητή μας, για τη βοήθειά του στην προσπάθεια αναζήτησης χορηγών, ώστε να μειωθεί, κατά το δυνατόν, η δαπάνη για τις οικογένειες των μαθητών /τριών μας. Δε θα μπορούσαμε να παραλείψουμε ένα μεγάλο ευχαριστώ στη Λυκειάρχη του 1 ου ΓΕΛ Κορίνθου, κ. Αικατερίνη Παπανικολάου,  και στον σύλλογο διδασκόντων για την άριστη συνεργασία και την έγκριση συμμετοχής στην εκπαιδευτικής μας δράση μαθητών του Λυκείου, που είχαν συμμετάσχει στην ανταλλαγή μαθητών το καλοκαίρι του 2023, ενώ φοιτούσαν στη Γ’ Γυμνασίου του σχολείου μας.

Παιδαγωγική ομάδα :

Κοντοχριστοπούλου Μαρία,ΠΕ05(υπεύθυνη της δράσης)

Μίσιος Κωνσταντίνος,ΠΕ11

Ραβανίδου Θεοδώρα,ΠΕ01

Τριανταφύλλου Αντιγόνη,ΠΕ06

από κάτω από: ΑΡΧΙΚΗ, Δράσεις, ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Πoλυήμερη εκπαιδευτική επίσκεψη στην Πράγα, 4-9 Απριλίου 2024    

Η μορφή τέχνης που με εκφράζει

Απρ 202421
FB IMG 1713861204222

  Η τέχνη είναι τρόπος έκφρασης, τρόπος εξωτερίκευσης συναισθημάτων. Καθώς πολλές φορές είναι δύσκολο να αφήσουμε τον εσωτερικό μας κόσμο ελεύθερο, επιδιώκουμε άλλους τρόπους, ώστε να το επιτύχουμε. Αυτός είναι για μένα η λογοτεχνία. Δεν απολαμβάνω τίποτα περισσότερο από το να ταυτίζομαι με τις σκέψεις που βρίσκονται αποτυπωμένες στο χαρτί, να αναζητώ την ουσία πίσω από κάθε λέξη, καθώς και να αντλώ ενδιαφέροντα και ιδέες μέσα από τις σελίδες που διαβαζω.

   Για κάθε διάθεση μου, μπορώ να βρω κάτι που να αντικατοπτρίζει αυτό που νιώθω και να ηρεμώ, ταξιδεύοντας σε άλλους, ιδανικούς κόσμους, όταν η πραγματικότητα με πνιγεί. Είναι μια διέξοδος, ένας σύντροφος που μπορεί να με καταλάβει και να με βοηθήσει χωρίς καν να χρειάζεται να μιλήσει, όταν οι λέξεις επικοινωνούν τελεια με την ψυχή μου. Εκτός από το να διαβαζω όμως, εξίσου σημαντικό για μένα είναι και το να γράφω, να αφήνω την ένταση να ξεχειλίζει από μέσα μου στο χαρτί μαζί με το μελάνι. Είναι ο μόνος ακροατής που ποτέ δεν θα με κρίνει, ο μόνος που σεβεται αυτό που έχω να πω και πάντα θα είναι εκεί, για να με ακούσει.

  Πραγματικά, δεν ξέρω πώς θα ήταν η ζωή μου χωρίς τη λογοτεχνία, σε οποιαδήποτε μορφή της, αν δεν είχα κάποιον τρόπο να επικοινωνήσω με εκείνα τα μέρη όπου υπάρχει κάτι διαφορετικό, κάτι μακρινό, και αν βρισκόμουν για πάντα κλεισμένη μέσα σε αυτόν εδώ!

Παναγιώτα Παπαοικονόμου, Γ3

από κάτω από: ΑΡΧΙΚΗ, ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ, Εργασίες Μαθητών | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Η μορφή τέχνης που με εκφράζει    

Επίσκεψη μαθητών του σχολείου μας στο ΕΕΕΕΚ Κορίνθου στα πλαίσια του προγράμματος, «Ο νέος μου συμμαθητής»

Απρ 202419
52658717 bf6b 48cb 86d2 d832edaf28e4

bb67a553 7216 40fa 95e0 960ac0df4d6a 5a77d613 6329 4d5c b0e0 b7ab5f081278 ef5f6383 d1ee 4c0f b8ea eee7a9cf21e2 0db1ed93 2442 4a2c b9fe 9dc860e75716 4fca48b5 1a04 4647 a632 4b93d12dec94 a58bba5a 8c4f 477f 95d0 03b2c0020669 c15ee6a9 1508 4d3a a4af 184b540a85ff   Σήμερα 19/4/2024, σε συνέχεια των δράσεων για το πρόγραμμα «Ο νέος μου συμμαθητής» το τμήμα Β2  και ομάδα  μαθητών του Τμήματος Ένταξης  του σχολείου μας, επισκέφτηκαν το ΕΕΕΕΚ Ν. Κορινθίας. Εκεί οι μαθητές και οι μαθήτριες ξεναγήθηκαν στο χώρο του σχολείου και αλληλεπέδρασαν με τους μαθητές του ΕΕΕΕΚ,  κατασκευάζοντας πασχαλινές ευχετήριες κάρτες.  Εκπαιδευτικοί του ΕΕΕΕΚ   παρουσίασαν στους μαθητές – τριες του σχολείου μας    το πρόγραμμα διδασκαλίας Teacch  και με την δική τους καθοδήγηση τα παιδιά κατασκεύασαν οπτικά δομημένες δραστηριότητες, οι οποίες είναι πολύ χρήσιμες στη διδασκαλία των μαθητών, που βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού. Στο τέλος απολαύσαμε τα κεράσματα που μας πρόσφεραν απλόχερα!!

   Οι συνοδοί εκπαιδευτικοί, Δρίτσα Κωνσταντίνα, Κοντοχριστοπούλου Μαρία, Χαρέλλη Φιλίτσα, καθώς και οι μαθητές- τριες του σχολείου μας έμειναν  ενθουσιασμένοι από την υποδοχή και την υπέροχη  φιλοξενία!   Ταυτόχρονα επετεύχθη και ο απώτερος σκοπός της επίσκεψής μας που ήταν η γνωριμία των μαθητών των δύο σχολείων, η συμπερίληψη και η αποδοχή της διαφορετικότητας λόγω αναπηρίας. Ευχαριστούμε θερμά τους καθηγητές του σχολείου και ιδιαίτερα τη διευθύντρια, κυρία Κόντη Αλεξία. Υποσχόμαστε ότι θα το επαναλάβουμε!

από κάτω από: ΑΡΧΙΚΗ, Δράσεις, ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Επίσκεψη μαθητών του σχολείου μας στο ΕΕΕΕΚ Κορίνθου στα πλαίσια του προγράμματος, «Ο νέος μου συμμαθητής»    

Διδακτική επίσκεψη στη Σαλαμίνα

Απρ 202411
IMG d4b0f2be44e17507950e4e491dd2e71c V

IMG 68e6983ecaeceebe6f23c9b648e6bd48 V IMG 67ec1b45557102a70a8707d41f0e5b4e V IMG 3d9e2b821dcf878dd676d8a0cdb0ffb1 V IMG 40935d4871e99e0a961833a978453928 V IMG 429c5ca88562bba605175383f5d8c629 V

 

   Στις 10 Απριλίου 2024 οι μαθητές και οι μαθήτριες των τμημάτων Α1, Α3 και Α4 του 1ου Γυμνασίου Κορίνθου με τον Διευθυντή του σχολείου, τον κ. Παπαφίλη, τους συνοδούς καθηγητές τους και με σύμμαχο τον ωραίο ανοιξιάτικο καιρό και τη γαλήνια καταγάλανη θάλασσα επισκεφτήκαμε τη Σαλαμίνα στα πλαίσια του μαθήματος της Ιστορίας.

  Πρώτη στάση μας η ιστορική Μονή της Φανερωμένης. Την ιστορική Μονή Φανερωμένης ίδρυσε στα τέλη του 17ου αιώνα ο Όσιος Λαυρέντιος, ο οποίος είχε σπουδαία δράση κατά την Επανάσταση του 1821. Ο ναός διακοσμείται με αγιογραφίες υψηλής αισθητικής. Η εν λόγω μονή μάλιστα δεν κυριεύτηκε ποτέ από τους Τούρκους. Αποτέλεσε καταφύγιο κατατρεγμένων, νοσοκομείο αγωνιστών και λημέρι οπλαρχηγών. Στην αυλή του καθολικού της Μονής υπάρχει ο τάφος του Ιωάννη Γκούρα που σκοτώθηκε στην Ακρόπολη. Στις μέρες μας είναι δραστήριο γυναικείο μοναστήρι. Για την ιστορία του μας μίλησε μια μοναχή του μοναστηριού , την οποία και ευχαριστούμε και για την ενημέρωση και για τις συμβουλές της.

  Στη συνέχεια επισκεφτήκαμε το σπίτι του ποιητή Άγγελου Σικελιανού, που βρίσκεται δίπλα στη θάλασσα και απέναντι από το μοναστήρι.Εκεί έζησε την τελευταία δεκαετία της ζωής του μαζί με την δεύτερη σύζυγό του Άννα Καμπανάρη. Η αποκατάσταση του σπιτιού ολοκληρώθηκε το 2006 και περιέχει κειμήλια, φωτογραφίες, επιστολές και αντικείμενα καθημερινής χρήσης.  Κατόπιν περνώντας από τα Αμπελάκια, φτάσαμε στην χερσόνησο της Κυνόσουρας για προσκύνημα στο μνημείο-τύμβο των Σαλαμινομάχων και παρατήρηση του χώρου διεξαγωγής της ναυμαχίας της Σαλαμίνας το 480 π.Χ.

    Και ολοκληρώσαμε τη διδακτική μας επίσκεψη μας με την παρακολούθηση της αναπαράστασης της ναυμαχίας της Σαλαμίνας στο Κέντρο Νεότητας του νησιού.Πιο συγκεκριμένα το Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού, με πολυετή πείρα στην χρήση σύγχρονων τεχνολογιών για την ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς και ιδίως σε παραγωγές εικονικής πραγματικότητας, δημιούργησε σε συνεργασία με τον Δήμο Σαλαμίνας την εικονική “Ναυμαχία της Σαλαμίνας”. Πρόκειται για μία παραγωγή εικονικής πραγματικότητας με συγκεκριμένη ιστορική αφήγηση που απεικονίζει με διαδραστική μορφή και με ιστορικό λόγο και περιγραφή την σημαντικότερη ίσως μάχη των περσικών πολέμων, καθώς και τον σχεδιασμό δύο εκπαιδευτικών διαδραστικών επιφανειών όπου παρουσιάζονται με τη χρήση της εικονικής πραγματικότητας και πολυμέσων περισσότερες πληροφορίες για την ίδια την ναυμαχία, τι και ποιοι οδήγησαν τη μάχη εκεί, τη σημασία της και την απήχησή της, συνιστώντας με τα εκθέματα και την εικονική παραγωγή ένα μικρό, διαδραστικό ψηφιακό χώρο πολιτισμού αφιερωμένο στην Ναυμαχία της Σαλαμίνας, το πρώτο που έχει δημιουργηθεί στον ελληνικό χώρο.

  Αφού τελείωσε το διδακτικό μέρος της επίσκεψής μας, απολαύσαμε το φαγητό μας στην παραλία της Σαλαμίνας.

   Η επίσκεψή μας στο νησί ήταν μια μοναδική εμπειρία πολιτισμού. Σίγουρα η Σαλαμίνα ή αλλιώς η Κούλουρη, όπως λέγεται, είναι ένα νησί που κρύβει πολύ ιστορία που αξίζει να ανακαλύψουμε.

Οι καθηγητές:

Παπαφίλης Γεώργιος (Διευθυντής)

Δημοπούλου Αικατερίνη (Αρχηγός)

Γκότση Ειρήνη

Θεοδωράτου Ευγενία

Παπαντωνίου Γεωργία

IMG 52f1bd5382d05144d7f412dca7dc4d12 V

IMG f320b4cef00ad8895e74bbbca9b9a832 V

 

 

από κάτω από: ΑΡΧΙΚΗ, Εκδρομές, ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Διδακτική επίσκεψη στη Σαλαμίνα    

Συμμετοχή στην καμπάνια “Χάρισε ένα ποίημα”

Απρ 20247
IMG 2aeb411a69a023395d6b9783d838c9f0 V 1

  Οι μαθητές του 1 ου Γυμνασίου Κορίνθου συμμετείχαν και φέτος στην καμπάνια «Χάρισε ένα ποίημα» που οργανώνει το δικτύο σχολείων της ASPnet διεθνώς, η Εθνική Επιτροπή UNESCO της Πολωνίας και το Ίδρυμα “Zbigniew Herbert Foundation” με αφορμή τα 100 έτη από τη γέννηση του ποιητή, Zbigniew Herbert. Την επέτειο αυτή υποστηρίζει η UNESCO μέσα από το πρόγραμμά της “ Proposals by Member States for the celebration of anniversaries in 2024-2025 with which UNESCO could be associated”.
Οι μαθητές του 1 ου Γυμνασίου υλοποίησαν τη δράση «gift a poem» σε συνδυασμό με τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Ποίησης (21 Μαρτίου). Επειδή η ποίηση δεν είναι μόνο «έκφραση συναισθημάτων» αλλά και «αναζήτηση της αλήθειας» ( William Wordsworth ), οι μαθητές δύο (2) τμημάτων της Α και δύο (2) της Β τάξης με την βοήθεια της καθηγήτριας των Εικαστικών, τον Μάρτιο, κατασκεύασαν και ζωγράφισαν κάρτες με λουλούδια στις οποίες αντέγραψαν το ποίημα της κας Μαρία Παπαβασιλοπούλου που έχει επιλεγεί για το 2024. Οι κάρτες αυτές προσφέρθηκαν από τους μαθητές σε φίλους ή μέλη της οικογένειάς τους, για να εκφράσουν την αγάπη και τα ειλικρινή συναισθήματά τους.
Επίσης, σε συνδυασμό με τον καθιερωμένο εορτασμό του παιδικού βιβλίου IBBY, στις 2 Απριλίου, οι μαθητές του θεατρικού ομίλου και της ομάδας φιλαναγνωσίας αποφάσισαν και δημιούργησαν κάρτες για τους καθηγητές του σχολείου. Οι κάρτες περιείχαν ή αποσπάσματα από τους Ελεύθερος Πολιορκημένους του Δ. Σολωμού, που είχε ανεβάσει η θεατρική ομάδα στην εορτή της 25 ης Μαρτίου ή από τον Μικρό Πρίγκηπα του Αντουάν Εξιπερί ή στίχους Ελλήνων ποιητών τα οποία επιμελήθηκε η ομάδα φιλαναγνωσίας και ήταν σχετικά της φετινής δράσης της. Οι μαθητές των ομάδων επέλεξαν να μοιράσουν οι ίδιοι τα έργα τους ως ένδειξη εκτίμησης και αγάπης προς τους καθηγητές τους, προβάλλοντας παράλληλα και τη δημιουργική
δράση τους εντός του σχολικού πλαισίου.
Στην 1η δράση συμμετείχαν όλοι οι μαθητές των τμημάτων Α1, Α2, Β1, Β2. Ενώ οι ομάδες (θεατρική και φιλαναγνωσίας) απαρτίζονται από μαθητές της Α και Β τάξης όλων των τμημάτων. Συντονίστριες των ομάδων είναι οι φιλόλογοι, κες Θεοδωράτου Ευγενία και Γκότση Ειρήνη, ενώ πολύτιμη υπήρξε η συμβολή της κας Δημητριάδη Εύας, καθηγήτριας Εικαστικών.
Το ποίημα που είχε επιλεγεί για το 2024 είναι το εξής:

Η ποίηση απαλύνει
Σμιλεύει τις γωνίες μας
Φέρει ένα λυγμό
Υγραίνει τα μάτια μας
Λύνει τον κόμπο μας, εκεί στον λαιμό
Μπλέκει τα χέρια μας
Υμνεί τον έρωτα
Σε ταξιδεύει στο αρχιπέλαγος της αγάπης
με συντροφιά τους στίχους ενός μικρού θαύματος
Συμπαρίσταται, ως αναμμένο καντήλι, στον βουβό πόνο
Ακολουθεί την ανάσα που σώπασε
Ενώνει τους κρίκους μας
Ταξιδεύει σε χάρτινο καραβάκι
Και φτάνει πάντα εκεί, για να λάμψει κάτω από το φως του Ήλιου.
Η ποίηση Ανθίζει την πρώτη ημέρα της Άνοιξης

Παπαβασιλοπούλου Μαρία, εκπαιδευτικός, ποιήτρια.

 

 

IMG 014613d74bbca3280cb5b083bd48f7af V Αντιγραφή 3 IMG 474c410fde9791ec73b9721be2603c64 V 2

από κάτω από: Unesco, ΑΡΧΙΚΗ, ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Συμμετοχή στην καμπάνια “Χάρισε ένα ποίημα”    

ΔΙΗΜΕΡΗ ΕΚΔΡΟΜΗ (ΑΡΧΑΙΑ ΟΛΥΜΠΙΑ-ΚΑΛΑΜΑΤΑ-ΠΥΛΟΣ) 2-3/4/2024

Απρ 20246
IMG 3e5debc19b56a3af11808750ce361e42 V

   Στις 2-3 Απριλίου 2024 μια ομάδα 37μαθητών της Β’ Γυμνασίου είχε την ευκαιρία να συμμετάσχει στη διήμερη εκδρομή του σχολείου μας με προορισμό την Αρχαία Ολυμπία -Καλαμάτα και Πύλο.

    Η εξόρμησή μας ξεκίνησε την πρώτη μέρα με μια στάση στον αρχαιολογικό χώρο της Ολυμπίας, όπου άνθισε το πιο δοξασμένο ιερό της αρχαίας Ελλάδας, αφιερωμένο στον πατέρα των θεών, τον Δία. Συμπληρώνοντας τα φύλλα εργασίας που τους είχαν δοθεί, οι μαθητές περιηγήθηκαν και ξεναγήθηκαν στην Άλτι, το ιερό άλσος, που καταλαμβάνει το κεντρικό τμήμα και μέσα σε αυτή αναπτύσσεται ο πυρήνας του Ιερού, με τους ναούς, τους θησαυρούς και τα σημαντικότερα κτήρια του χώρου, για να καταλήξουν στο στάδιο, όπου τελούνταν οι Ολυμπιακοί αγώνες. Στον χώρο του Μουσείου τα παιδιά θαύμασαν κι έμαθαν την ιστορία έργων ανεκτίμητης αξίας, που κάποτε κοσμούσαν το ιερό, όπως η Νίκη του Παιωνίου, ο Ερμής του Πραξιτέλους, ο Απόλλωνας από το Δυτικό Αέτωμα του Ναού του Δία και πολλά άλλα.

     Νωρίς το απόγευμα φτάσαμε στην Καλαμάτα, την πρωτεύουσα του Νομού Μεσσηνίας. Μετά την τακτοποίηση στα δωμάτια επισκεφτήκαμε το Studio του Μεγάρου Χορού Καλαμάτας, για να παρακολουθήσουμε την τελευταία παράσταση του 5ου Φεστιβάλ Αφήγησης Παραμυθιού Καλαμάτας με τίτλο «Στης Ελιάς το Δάκρυ». Ακολούθησε βόλτα για φαγητό στο κέντρο της πόλης.

      Το πρωί της Τρίτης 3 Απριλίου μετά το πρωινό πήραμε τον δρόμο για την παλιά πόλη της Καλαμάτας. Προσκυνήσαμε στον ιστορικό ναό της Υπαπαντής του Κυρίου και εν συνεχεία επισκεφτήκαμε το Πολεμικό Μουσείο της πόλης. Η ξενάγηση στο μουσείο αρχίζει με εκθέματα στολών, πολεμικού και φωτογραφικού υλικού από τον Αγώνα του 1821. Ακολουθεί ο Μακεδονικός Αγώνας, με ανάλογα εκθέματα και με ιδιαίτερη αναφορά στους Μεσσήνιους Μακεδονομάχους. Στη συνέχεια, παρουσιάζονται εκθέματα για τους Βαλκανικούς Πολέμους (ανάμεσά τους και λάφυρα των εχθρών). Ένα μεγάλο τμήμα της έκθεσης είναι αφιερωμένο στη Μικρασιατική Καταστροφή. Ακολουθούν αφιερώματα στον Α’ και Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, στις μάχες των Οχυρών και της Κρήτης, στη Μέση Ανατολή και στην Εθνική Αντίσταση. Στον προαύλιο χώρο του μουσείου, τέλος, έχουν εγκατασταθεί ένα άρμα M48-A5, ένα τεθωρακισμένο όχημα Μ8, πυροβόλα όπλα κι ένα αεροσκάφος F-5. Τα παιδιά εντυπωσιάστηκαν από τα εκθέματα του Μουσείου και πήραν απαντήσεις σε πολλές τους απορίες από τον ξεναγό.

    Το μεσημέρι της ίδιας μέρας φτάσαμε στην Πύλο, το μεγαλύτερο φυσικό λιμάνι της Πελοποννήσου και ταυτόχρονα έναν από τους πιο ενδιαφέροντες τουριστικούς προορισμούς της Μεσσηνίας, χάρη στην ένδοξη ιστορία και τις πλούσιες φυσικές ομορφιές της περιοχής. Η γνωστή ναυμαχία του Ναβαρίνου μεταξύ του συμμαχικού και τουρκοαιγυπτιακού στόλου που διεξήχθη στις 20 Οκτωβρίου 1827, αποτέλεσε μία ιστορική νίκη που συνέβαλε αποφασιστικά στην απελευθέρωση της Ελλάδας από τον τουρκικό ζυγό. Τα παιδιά έμαθαν και συμπλήρωσαν σταυρόλεξα με τα σημαντικότερα αξιοθέατα της περιοχής, όπως το Νιόκαστρο, η λιμνοθάλασσα της Γιάλοβας, το σπίτι του Κωστή Τσικλητήρα, η πλατεία των τριών Ναυάρχων με τα αιωνόβια πλατάνια και πολλά άλλα.

       Νωρίς το απόγευμα πήραμε τον δρόμο της επιστροφής με μια ενδιάμεση στάση για ξεκούραση έξω από την Τρίπολη.

IMG bea069a79770a6f3d98187ef8fcf54a4 V IMG 3e5debc19b56a3af11808750ce361e42 V IMG 416fe2ffb146dfed8adf9aa8acf4b2ec V IMG 27c5a0c57009ec6dc13deb17af764dab V

 

Οι στόχοι της διδακτικής μας επίσκεψης ήταν:

• Να περιπλανηθούν και να ανακαλύψουν έναν πολύ σημαντικό για τη ιστορία μας τόπο, την αρχαία Ολυμπία.

• Να προσεγγίσουν το μουσείο ως έναν χώρο άτυπης μάθησης.

• Να νιώσουν τα ιδανικά και να εμπνευστούν από τα ίδια στοιχεία που συγκινούσαν τους αθλητές και προσκυνητές στην αρχαιότητα.

• Να γοητευτούν από την παραστατική αφήγηση ενός παραμυθιού.

• Να κατανοήσουν πτυχές της νεότερης ιστορίας του τόπου μας μέσα από εκθέματα σημαντικών πολέμων.

• Να γνωρίσουν τουριστικούς τόπους της πατρίδας μας.

• Να διασκεδάσουν, να παίξουν και να απολαύσουν τη μεταξύ τους συναναστροφή.

Αν κρίνουμε από τον ενθουσιασμό και την θετική ανταπόκριση των μαθητών μας σε όλη την διάρκεια της εκδρομής , οι στόχοι μας επιτεύχθηκαν σε σημαντικό βαθμό.

Οι καθηγητές

Γεώργιος Παπαφίλης (Διευθυντής)

Μπάκουλη Μαργαρίτα (Αρχηγός)

Θεοδωράτου Ευγενία

Δημοπούλου Αικατερίνη

Δρίτσα Κωνσταντίνα

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

από κάτω από: ΑΡΧΙΚΗ, Δράσεις, Εκδρομές | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΔΙΗΜΕΡΗ ΕΚΔΡΟΜΗ (ΑΡΧΑΙΑ ΟΛΥΜΠΙΑ-ΚΑΛΑΜΑΤΑ-ΠΥΛΟΣ) 2-3/4/2024    

Εορτασμός 25ης Μαρτίου 2024

Μαρ 202425

  Η επέτειος του εορτασμού της εθνικής μας παλιγγενεσίας ήταν αφιερωμένη στο μεγαλόπνοο έργο του Διονύσιου Σολωμού, «Ελεύθεροι Πολιορκημένοι», ένα από τα κορυφαία έργα του Σολωμού και της νεοελληνικής ποίησης γενικότερα. Θέμα του είναι ο ηρωικός αγώνας των Μεσολογγιτών κατά τη δεύτερη πολιορκία του Μεσολογγίου (1825-1826) ως την απεγνωσμένη έξοδο, την παραμονή των Βαΐων. Ο ποιητής, ξεκινώντας από το συγκεκριμένο ιστορικό γεγονός, το ανάγει σε διαχρονικό σύμβολο του αγώνα του ανθρώπου για την ηθική, την εσωτερική του ελευθερία.

  Μέσα από ένα απάνθισμα στίχων του μεγαλειώδους αυτού έργου, οι μαθητές είχαν τη δυνατότητα να γνωρίσουν από κοντά το Μεσολόγγι, για το οποίο ο ποιητής έγραψε «Τα μάτια μου δεν είδαν τόπον ενδοξότερον από τούτο το αλωνάκι». Σε μια ατμόσφαιρα ανδρείας και αρετής το Μεσολόγγι θα παραμείνει πάντα στη συλλογική μας μνήμη ως ελεύθερο, σεβαστό και άγιο σύμβολο του αγώνα της εθνικής μας παλιγγενεσίας. Η άνοιξη, η φύση και ολόκληρη η ζωή θυμίζουν στους Πολιορκημένους τις χαρές της ζωής, που πρόκειται να απαρνηθούν και αποτελούν ένα επιπλέον εμπόδιο που επιτείνει το μαρτύριο που βιώνουν, αφού «όποιος πεθαίνει σήμερα, χίλιες φορές πεθαίνει». Οι ευρηματικές εικόνες της ποιητικής αυτής σύνθεσης αποδίδουν παραστατικά τον αγώνα ενάντια στα εξωτερικά και στα εσωτερικά εμπόδια, τα οποία υπερβαίνουν σταδιακά οι μαχητές.

  Ταξιδεύοντας λοιπόν νοερά στον χρόνο, οι μαθητές αφηγήθηκαν ιστορικά γεγονότα, τραγούδησαν γνωστά μελοποιημένα αποσπάσματα από το έργο, όπως «Το χάραμα επήρα», «Άκρα του τάφου σιωπή», «Μητέρα μεγαλόψυχη» και «Έστησε ο Έρωτας χορό με τον ξανθόν Απρίλη», ενώ ο θεατρικός όμιλος του σχολείου μας παρουσίασε επίσης ένα θεατρικό δρώμενο με τίτλο «Μεσολογγίτισσες». Τη γιορτή μας πλαισίωσαν ποιήματα και παραδοσιακοί χοροί από το χορευτικό του σχολείου μας. Ευχαριστούμε θερμά όλους τους συντελεστές της σημερινής μας γιορτής και κυρίως τις καθηγήτριες Γοραντωνάκη Αναστασία, Θεοδωράτου Ευγενία και Χαρέλλη Φιλίτσα για την άψογη παρουσίαση!

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εορτασμός 25ης Μαρτίου 2024    

6η Μαρτίου : Πανελλήνια ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού

Μαρ 202419

IMG 1ed9ba53e53c0b87317ffa4558a91409 V

Εικόνες από την προετοιμασία της δράσης

IMG 053691ecd96050086ff30e225190a766 V

 

IMG 37b10c572c2ab0ce61fac0b50f4fdb38 V IMG 84db6c6ad19166db05e63bd72869935d V IMG 691abeb5f7dedb20992a28e9abeb7538 V

   Το 1ο   Γυμνάσιο Κορίνθου, με μαθητές /τριες των τμημάτων Α3,Β4,Γ1, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και το Δίκτυο Σχολείων
Σχολικής Διαμεσολάβησης, με περισσότερα από 520 σχολεία όλων των βαθμίδων (συμμετείχαν περισσότεροι από 25.000 μαθητές και πάνω από
1.000 εκπαιδευτικοί), υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Αθλητισμού και Θρησκευμάτων, συμμετείχε στη Δράση κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού που είχε τίτλο «Σπάμε τη σιωπή, ενώνουμε τις φωνές κατά της βίας». Σκοπός της δράσης ήταν η ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών καιτων μελών της σχολικής κοινότητας κατά της βίας στο σχολείο αλλά και σε ευρύτερα κοινωνικά περιβάλλοντα.

    Στο πλαίσιο της δράσης οι μαθητές/τριες συζήτησαν για τη βία και τον εκφοβισμό, τις μορφές, τα αρνητικά συναισθήματα, την αντιμετώπιση
και κατανόησαν πόσο σημαντικό είναι να σπάμε τη σιωπή και να αναφέρουμε φαινόμενα βίας και εκφοβισμού, μέσα από παραδείγματα
που αφορούσαν στη δική τους σχολική πραγματικότητα. Επίσης, κατά την προετοιμασία της δράσης ,οι μαθητές κατασκεύασαν μάσκες ,όπου
αποτύπωσαν αρνητικά συναισθήματα που προκαλούν η βία και ο εκφοβισμός αλλά και συναισθήματα χαράς μετά από το σπάσιμο της
σιωπής και την καταγγελία αυτών των φαινομένων.

  Την ημέρα της δράσης (6 Μαρτίου), στο προαύλιο του σχολείου, οι μαθητές/τριες αναπαρέστησαν μορφές βίας με κινήσεις του σώματος και
σχημάτισαν με τις τσάντες τους τη λέξη σιωπή, την οποία στη συνέχεια διέγραψαν με ένα τεράστιο Χ, στέλνοντας το δικό τους ηχηρό μήνυμα
κατά της αποσιώπησης της βίας και του εκφοβισμού. Στις 11.00 ακριβώς συγχρονισμένοι με όλα τα σχολεία του δικτύου και  φέροντας μπροστά στο πρόσωπο τις μάσκες που είχαν οι ίδιοι φτιάξει, οι  μαθητές/τριες έσπασαν μπαλόνια που είχαν πάνω τους γραμμένες λέξεις, όπως σιωπή, απομόνωση, ενοχή, φόβος, κοροϊδία, δίλημμα, αμφιβολία, κ.α. Το σπάσιμο των μπαλονιών συμβόλιζε το σπάσιμο της σιωπής και η ταυτόχρονη κίνηση ότι ενώνουμε τις φωνές μας ενάντια σε κάθε μορφή βίας και εκφοβισμού.
Μετά τη λήξη των μαθημάτων, στον δρόμο για τα σπίτια τους, οι μαθητές/τριες μοίρασαν ενημερωτικό υλικό, ενώ την προηγούμενη μέρα
είχε σταλεί δελτίο τύπου καθώς και η αφίσα της δράσης στα έντυπα και ηλεκτρονικά τοπικά μέσα αποσκοπώντας στην ενημέρωση και
ευαισθητοποίηση των πολιτών.

  Ευχαριστούμε το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων που μας έδωσε τη δυνατότητα να ζήσουμε και να μοιραστούμε μία τόσο όμορφη εμπειρία, ενωμένοι όλοι ενάντια στη βία.

    Τη δράση πλαισίωσαν οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας :
Κοντοχριστοπούλου Μαρία – συντονίστρια της δράσης
Δημητριάδη Ευλαμπία
Δρίτσα Κωνσταντίνα
Μίσιος Κωνσταντίνος
Πιλάτη Μαρία
Τριανταφύλλου Αντιγόνη
Χαρέλλη Φιλίτσα
*Δυστυχώς πρακτικοί λόγοι που αφορούσαν στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου δε μας επέτρεψαν να πραγματοποιήσουμε τη δράση μας
στο προκαθορισμένο κεντρικό σημείο της πόλης μας (Πλατεία Παναγή Τσαλδάρη – Περιβολάκια).

εικόνα Viber 2024 03 15 21 52 49 778 1 εικόνα Viber 2024 03 18 23 39 20 182 εικόνα Viber 2024 03 18 23 39 58 035 εικόνα Viber 2024 03 18 23 54 30 454 εικόνα Viber 2024 03 18 23 55 07 384 εικόνα Viber 2024 03 18 23 55 39 626 εικόνα Viber 2024 03 18 23 59 21 289

από κάτω από: ΑΡΧΙΚΗ, Δράσεις, ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 6η Μαρτίου : Πανελλήνια ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού    

“Κάθε μέρα φίλοι”

Μαρ 202418
IMG 8cefcbe303c15fdc73fe118e7a3f7a1f V 1

Το Κέντρο Πρόληψης Δίολκος ολοκλήρωσε το βιωματικό εργαστήρι «Κάθε μέρα φίλοι» με τους μαθητές της Β΄ Γυμνασίου του σχολείου μας στις 27 (Β1,Β2) και στις 28/02/24 (Β3,Β4).Οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να εκφράσουν τις απόψεις τους, να μοιραστούν αναμνήσεις και να διηγηθούν προσωπικές ιστορίες μέσα από τις οποίες αναδείχτηκαν τα είδη της φιλίας , τα κριτήρια επιλογής φίλων. οι δυσκολίες και τα εμπόδια που συχνά προκύπτουν αλλά και οι τρόποι με τους οποίους μπορούμε να αναπτύξουμε και να καλλιεργήσουμε αρμονικές και ουσιαστικές φιλικές σχέσεις ,τόσο στον χώρο του σχολείου όσο και στην κοινωνική μας ζωή. Οι μαθητές κατέγραψαν σκέψεις, προβληματισμούς και συναισθήματα , προάγοντας ως βασικές προϋποθέσεις για να είμαστε «Κάθε μέρα φίλοι» τον σεβασμό, την εμπιστοσύνη, την ανιδιοτέλεια, την ειλικρίνεια, το ενδιαφέρον, την αγάπη, την επικοινωνία και την κατανόηση.

Το εργαστήριο συντόνισαν οι κ. Νατάσα Μητσάκου και Ελένη Δήμου, ψυχολόγοι , Επιστ. Στελ. ΚΠ ΔΙΟΛΚΟΣ ,τις οποίες ευχαριστούμε πολύ.

IMG 21f60f391edafc7543843382e4b9a023 V 1 IMG da0fcb9b30602905a607eaedf7b7e613 V 1 IMG 1cec3a4f0941942ff24485578586d5c7 V 1 IMG 7c4f02a5e53a5786d4bda96d0f5b1bb4 V 1 IMG 11b1cc189b278357a4fd64ef8289d3e4 V 1

από κάτω από: ΑΡΧΙΚΗ, Δράσεις, ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο “Κάθε μέρα φίλοι”    
« Παλιότερα άρθρα


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων